Retur & Reklamation
Information om Returer & reklamationer
Vi på HEM & SJÄL vill göra det så enkelt som möjligt för dig att returnera eller reklamera en vara. Här hittar du all information du behöver:
1. Ångerrätt hos HEM & SJÄL
Som konsument har du rätt att ångra ditt köp inom 30 dagar från det att du mottagit din vara, enligt lagen om distansavtal. När du meddelat oss om din retur har du ytterligare 30 dagar på dig att skicka tillbaka varan.
- Originalförpackning: Varan bör skickas i sin originalförpackning.
- Återbetalning: Vi återbetalar via vår partner Klarna.
- Returfrakt: Du står för returfrakten, förutom vid stora paket som levererats direkt till dörren.
Observera: Om varan använts utöver vad som krävs för att testa dess funktion har vi rätt att göra avdrag för värdeminskning.
2. Så gör du en retur
-
Kontakta oss:
Skicka ett mejl till support@hemosjal.se med ditt ordernummer och rubriken:
"Retur Ordernummer #XXXX". -
Paketera varan:
- Använd originalförpackningen.
- Paketera varan väl för att undvika skador. Vid skador under retur kan ett värdeminskningsavdrag på minst 250 kr tillkomma.
-
Få retursedel:
Kontakta oss så skickar vi en retursedel via mejl. Sätt retursedeln på paketet och skicka tillbaka varan. Mejla till: support@hemosjal.se
Notera: Varan ska vara hos oss inom 30 dagar från att du anmält returen. Läs mer på Konsumentverkets hemsida.
3. Reklamation av vara
Du har rätt att reklamera en vara inom 3 år från köpet. Under de första 6 månaderna är det vi som måste bevisa att felet inte fanns från början. Efter det är det du som kund som behöver visa att felet inte orsakats av dig. Reklamation ska göras senast 30 dagar efter att felet upptäckts.
4. Så gör du en reklamation
-
Kontakta oss:
Mejla oss på support@hemosjal.se med rubriken:
"Reklamation Ordernummer #XXXX".Bifoga följande:
- Ditt ordernummer
- Kontaktuppgifter
- Namn på produkten
- Beskrivning och bild/bilder av skadan
-
Paketera varan:
- Använd originalförpackningen utan att fästa fraktsedlar direkt på den.
Vid reklamation står vi för returfrakten. Godkänns inte reklamationen behöver du som kund stå för returfrakten.
5 Garanti
Vi erbjuder 2 års garanti på alla våra produkter. Om en vara går sönder eller blir defekt inom 2 år, kontakta oss via support@hemosjal.se så hjälper vi dig vidare. Vi kan reparera varan eller byta ut den mot en ny.
7. Transportansvar
- Transport till dig: Om varan skadas eller försvinner under transport till dig är det vårt ansvar.
- Transport från dig: Vid retur är det du som kund som ansvarar för varan. Vi rekommenderar därför att du använder spårbar frakt.
-
3.1 Transportskador
Om varan är skadad vid leverans, kontakta oss omgående på support@hemosjal.se.
Bifoga följande information:- Ditt ordernummer
- Kontaktuppgifter
- Namn på produkten
- Bild på skadan
Efter att vi bekräftat din anmälan skickar vi en retursedel. När varan returnerats och undersökts återbetalar vi dig.
Vi strävar efter att ge dig bästa möjliga service och är här för att hjälpa dig! Har du fler frågor? Kontakta oss på support@hemosjal.se.